Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Málo platné, tenhle projekt se zdá být odsouzen k neúspěchu od samého počátku. Když v srpnu 2021 GLORYHAMMER oznámili vyhození zpěváka Thomase Winklera ze svých řad, byl to blesk z čistého nebe. Zároveň už však v tu chvíli bylo jasné, že tím, kdo na celé situaci prodělá mnohem víc, je zmíněný zpěvák, kterého kapela „udělala“ a „někdo“ se z něj stal až právě nástupem do řad GLORYHAMMER.
Že si pak vokalista s původním pseudonymem Angus McFife XIII. vybral cestu, na níž se hodlá především přiživit na slávě, kterou si získal během působení u legračních skotských fantasy – symfoniků, se dalo celkem očekávat. Zároveň s tím si však jeden musel položit otázku, jak se majitel výstavního vokálu hodlá vyrovnat se ztrátou skladatelského potenciálu ústřední postavy kladivářů Christophera Bowese (jinak též mozek ALESTORM), na níž si zároveň mohl rovnou odpovědět: těžko.
Čerstvý debut projektu „Angus McSix And The Sword Of Power“ tenhle tip splňuje do posledního puntíku a možná je na tom vlastně ještě hůř. Rozhodl se totiž odhodit stranou jakékoliv skrupule a místo snahy alespoň trochu skromně předstírat, že jde o Winklerův čistý umělecký záměr, rovnou rozráží posluchačské dveře a jako smyslů zbavený do nich ječí, že mu nečiní pražádný problém detailně zkopírovat všechno to, co vymysleli právě GLORYHAMMER.
Vážně, už jenom samo zveřejnění informace, že nový projekt ponese jméno evidentně inspirované zpěvákovou nedávnou minulostí, nutilo člověka poklepat si na čelo, a první zveřejněný singl „Master Of The Universe“ tomu zásadně dodal na razanci. Koho, pro megaastrálního boha živého, je možné s tímhle opsaným paskvilem oslovit? Zcela pochopitelně se totiž nově sestavený Winklerův tým, v němž je důležitým hlavně Sebastian „Seeb“ Levermann z ORDEN OGAN vulgo Arch Demon Seebulon, nemohl ani přiblížit tomu, aby zněl jako jeho předloha, přestože se o to tedy snaží, seč může, o čemž svědčí i stejný kosmicko – fantasy námět, stejně na hlavu padlé přezdívky členů kapely a naprosto stejná prezentace.
Totální absenci originality však reprezentuje především naprosto stejně stavěná a cílená hudební produkce, jež však bohužel vykazuje ještě pokles o nějaké dvě, ale spíš až tři výkonnostní třídy níže. Není divu, jak jsem již poznamenal, Christopher Bowes je jen jeden, a jestli si Thomas Winkler myslel, že to se „Seebem“ (jehož nezáživný ordenoganovský rukopis jednoduše nelze zapřít) na ty klávesy nějak uplete, hlavně když tam tedy budou refrény nutící k hlasitému hrdinskému vyřvávání, šeredně se spletl. A „Angus McSix And The Sword Of Power“ je tím pádem smutným příkladem toho, kam až to dnešní metalová scéna může také dotáhnout. Zníte jako GLORYHAMMER a váš zpěvák u nich zpíval? Vydání desky zaručeno, i kdybyste na ní třeba umístili třeba jen náhodný živý záznam produkce v Discolandu v roce 1993.
1. Master of the Universe
2. Sixcalibur
3. Laser-Shooting Dinosaur
4. Amazons of Caledonia
5. Ride to Hell
6. Starlord of the Sixtus Stellar System
7. The Vision in the Fires (Intro)
8. Eternal Warrior
9. The Key to Eternity
10. In a Past Reality
11. Fireflies of Doom
12. Just a Fool Will Play Tricks on Angus McSix
Diskografie
Angus McSix And The Sword Of Power (2023)
DALŠÍ INFORMACE
Datum vydání: Pátek, 21. dubna 2023 Vydavatel: Napalm Records Stopáž: 45:54
Když dva dělají totéž, není to totéž. A obávám se, že ať chce jak sympatický Thomas Winkler s vydatnou pomocí "Seeba" Levermanna z ORDEN OGAN, jehož rukopis je na albu prostě slyšet, jedinečný spirit GLORYHAMMER nenapodobí ani omylem. Ale třeba se pletu.
Pátek, 21. dubna 2023
Z HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
fathertime
8 / 10
Orden Ogan s Winklerovym spevom? preco nie... skoda jeho odchodu z GH, ale takto mame aspon dve power metalove kapely o astralnych trpazlikoch, nemrtvych jednorozcoch a lejzry strielajucich prajasteroch...
Neuvěřitelných 26 let od minulé desky a přesto jako by THE JESUS LIZARD vůbec nezestárli. Suverénní návrat ve znamení typických hutných noiserockových struktur a stále je to správně surový underground, byť si skupina samozřejmě nese svůj status kultu.
Prvotina řecké gothic metalové kapely. Moderně znějící nahrávka, která nezapře svou inspiraci v hudbě z přelomu tisíciletí. Stylově jsou blízcí o generaci starším PENUMBRA a podobně jako zmínění Francouzi se nenechávají svazovat žánrovými mantinely.
Je divné použit u tak dřevního stylu jako doom metal přídavné jméno futuristický, ale přesně tohle STRATALITH je. Originální projekt z New Yorku balancuje někde mezi progresivní náladovkou, doomem, industriálem a možná i djentem.
Mathrock z New Yorku, který nepidliká. Spíše přepíná mezi až doomovými hutnými riffy a prog metalovými kvapíky. Zajímavý stylový hybrid, s ostrým zvukem od Kurta Balloua.
Francouzi pokračují v cestě nastolené na minulém albu "Eroded" a znovu servírují svůj specifický pohled na moderní melodický progresivní rock/metal. Osobité kouzlo lehce vychladlo, ale skladby typu "Elevate" mají stále svou sílu.
Style over substance mi u Eggerse a remaku expresionistické klasiky tolik nevadí, hlavně když Jarin za kamerou opět maluje. Větší hřích je, že tahle předfreudiánská balada o překrveném klitorisu a vilném Rumunovi je dost anemická. Pár pohlednic nestačí.